Ruilen en retourneren

home / ruilen en retourneren

Heeft u vragen of opmerkingen over dit beleid? Contacteer ons via het contactformulier of via mail op fashion@stoopen.be

Retourneren & retourbeleid

Bedenktijd/retour

Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Je hebt na annulering 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag exclusief verzendkosten gecrediteerd. De retourkosten wordt betaald door Fashion Stoopen. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kan je contact met ons opnemen via fashion@stoopen.be. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Mocht het product gedragen, beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen of wordt er niets gecrediteerd. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Retourvoorwaarden

Is je pakketje niet naar wens? Wat vervelend! Dit willen we natuurlijk snel voor je oplossen. Binnen 14 dagen ontvangst kun je een product retourneren. Onze retourservice is mogelijk voor producten die voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Het product is compleet, in originele staat en onbeschadigd.
  • Het product is voorzien van originele etiketten, labels en/of prijskaartjes.
  • Het product zit (indien mogelijk) in de originele onbeschadigde verpakking.
  • Het product is ongedragen en ongewassen.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Via onderstaande link kun je heel eenvoudig je retour aanmelden. Vul ons retourformulier in. 

Wat gebeurt er wanneer ik mijn bestelling heb geretourneerd?

Zodra je pakket bij de leverancier is, word je op de hoogte gehouden van het retourproces. We sturen je een bericht wanneer het retourpakket bij ons aankomt, wanneer we het pakket behandelen en wanneer je je geld terugkrijgt. Stuur je het hele pakket terug, dan betalen we ook de volledige order exclusief verzendkosten terug. Bij ontvangst van je retourzending zullen we deze uiterlijk binnen 14 dagen verwerken.

Welke producten kan ik iet retourneren?

Vanwege hygiënische redenen zijn deze producten uitgesloten van onze retourservice wanneer de verzegeling is verbroken:

  • Lingerie & ondergoed

De volgende producten zijn ook uitgesloten van onze retourservice:

  • Cadeaubonnen.

Product ruilen?

Wil je jouw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. Je kan hiervoor contact opnemen met fashion@stoopen.be. Wel draag je zelf de kosten voor terugzending van het product.

Pakje terugsturen? Vul het retourformulier in.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen.

Levertijd & verzendkosten

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij je af te leveren. Bestellingen die op werkdagen besteld worden, worden de volgende dag verzonden. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen. Soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van jouw bestelling iets langer duren. Op de productpagina staat een indicatie van de levertijd. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij je hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen:

€6,00 voor bestellingen onder de €50,00.
Gratis voor bestellingen vanaf €50,00.

Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van Bpost. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.

Garantie & Klachten

Garantie

Wij geven om onze producten en doen ons best om deze in topconditie aan te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kan maken op garantie. Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt. Je kan aanvullende rechten hebben op grond van het Belgische recht.
Wanneer je een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dien je binnen 14 dagen contact op te nemen met ons. Indien je tijdig contact met ons opneemt zullen wij zorgen voor een kosteloze vervanging of terugbetaling.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar fashion@stoopen.be.

Betaalmethodes

Je kan jouw bestelling op verschillende manier betalen. Momenteel bieden we de volgende betaalmethodes aan:
– Bancontact
– iDeal
– Maestro
– Mastercard
– VISA

Contact

Wij doen ons uiterste best voor jouw als klant. Mocht je vragen hebben, kan je ons bereiken op volgende gegevens:

Fashion Stoopen
Tel: 014 88 03 35
Mail: fashion@stoopen.be
De handelsnaam van ons bedrijf is: Fashion Stoopen
Onze domeinnaam is fashionstoopen.be
Ons vestigingsadres:
Zagerijstraat 26
2275 Lille
België
BTW: BE0456.811.206